Mitä tavoitteita sinulla on?
Autonomia vai lean-tuotanto?

Automaattiohjattuja siirtojärjestelmiä valittaessa on otettava huomioon lukuisia kriteereitä tuotantoprosesseista riippuen. Kysymys autonomiasta tai joustavuudesta nostetaan esiin keskusteluissa käyttäjien kanssa. Liian paljon tai liian vähän joustavuutta heikentää tuotannon tehokkuutta ja nostaa kustannuksia. Tärkeämpi kysymys on: mitkä ovat tavoitteesi tuotannossa? Lean-prosessit? Korkein saatavuus? uTrack on keveiden ja tehokkaiden prosessien mittapuu. Verrattuna vapaasti liikkuviin tai itsenäisiin AGV-vaunuihin, järjestelmä tekee vaikutuksen suunnitteluvaiheesta lähtien järjestelmän koko keston ajan minimaalisella vaivalla ja kustannuksilla.

UTrackin ylivoima yhdellä silmäyksellä.

Järjestelmän vertailu

UTrack vs. autonomiset järjestelmät:
tulos suorassa vertailussa.

1. Hinta

Perinteisiin automaattitrukkeihin verrattuna uTrackin hankinta-, ylläpito- ja energiakustannukset ovat pienemmät: komponentteja ei tarvitse vaihtaa kulumisen vuoksi ja energiakustannukset pienenevät minimaalisen kitkan ansiosta.

2. vapaa ajo

uTrack tarjoaa optimaalisen joustavuuden tuotantoprosessille ja tehokkaan reitin. Autonominen ajaminen täysin vapaasti valittavalla reitillä ei ole mahdollista.

3. painavat kuormat

uTrack on automaattivaunu 5–200 tonnin automatisoituun materiaalin siirtämiseen: uTrack-raideohjauksen ansiosta jopa erittäin pitkät ja leveät kuormat voidaan siirtää turvallisesti.

4. korkea tarkkuus

uTrack-kisko-ohjain mahdollistaa paikantamisen ja toistettavuuden jopa ±0.3 mm:n asti. Tämä mahdollistaa optimaalisen integroinnin automatisoituihin prosesseihin esim. robotit tai nostopöydät ovat toteutettavissa.

5. matala kokonaiskorkeus

uTrack-raideohjaus tarjoaa erittäin korkean suorituskyvyn pienimpiin asennustiloihin. Tuloksena on erittäin pienikokoinen AGV, jonka korkeus on 260 mm.

6. vähän huoltoa

Kaikki uTrackin komponentit ovat huoltovapaita: pyöräsarjoja ei tarvitse huoltaa tai vaihtaa, ei tarvita tiloja huoltotöille, ei ylimääräistä ajoa, ei tarvetta vara-ajoneuvoille.

7. matala energiantarve

Energiantarve on minimoitu tehokkaan reitin muodon, minimaalisen vierintävastuksen ja vähäisten seisokkien ansiosta.

8. Saatavuus

uTrack on automaattivaunu, joka takaa tuotannon maksimaalisen turvallisuuden. Perusasioita: erittäin vankka teknologia lähes kaikilla tuotantoalueilla ja integroitu vikastrategia.

Automatisoidut siirtojärjestelmät: kustannusvertailu

UTrack: edulliset kustannukset. Optimaalinen joustavuus.

Tuotantoprosessista riippuen erilaiset siirtotekniikat ovat järkeviä. Liian paljon tai liian vähän joustavuutta heikentää tuotannon tehokkuutta ja nostaa kustannuksia. Jäykät järjestelmät eivät enää pysty pysymään nykyisen tuotevalikoiman kasvamisen tai tuotteiden elinkaaren lyhenemisen perässä. Täysin vapaasti liikkuvat järjestelmät ovat erittäin kalliita ja tätä toimintoa ei useinkaan voida toteuttaa järkevästi käytännössä. Kokemuksemme on osoittanut, että uTrack heijastaa optimaalisen joustavuuden ominaisuutta. Tuotantoprosessille annetaan vain niin paljon joustavuutta kuin on tarpeen maksimaalisen tuottavuuden saavuttamiseksi.

Automatisoitujen siirtojärjestelmien ihanteellinen käyttöalue tuotannossa

AGV: ihanteelliset käyttöalueet tuotannossa.

Kustannukset ja joustavuus liittyvät suoraan toisiinsa. Mitä monimutkaisempi siirtoreitti on, sitä korkeammat siirtokustannukset ovat. Joustavuuden tarve vaihtelee valmistusvaiheen mukaan. Osien saatavuudesta riippuen suurempi joustavuus voi olla järkevää varastoinnin ja esikeräilyn parissa. Pitkiä reittejä, seisokkeja, kiertoteistä johtuvia seisokkeja on vältettävä kaikin keinoin. Optimaalisen joustavuuden ansiosta uTrack tarjoaa parhaan ratkaisun siirtoaikojen lyhentämiseen ja seisokkien välttämiseen. uTrack on suositeltava valinta, varsinkin raskaita kuormia siirrettäessä.

Dominik Schaffrinskin haastattelu (uTrackin tuotepäällikkö)

Menestyskriteerit optimaaliselle AGV:lle.
Suuri joustavuus tai keveät tuotantoprosessit.

Automaattiohjattuja siirtojärjestelmiä valittaessa on otettava huomioon useita kriteerejä. Yleinen keskustelunaihe asiakaskeskusteluissa on automaattiohjattujen siirtojärjestelmien joustavuus sekä autonomisten ja telaketjuisten automaattitrukkien vertailu: Kuinka paljon joustavuutta itse asiassa tarvitaan? Mitä autonomisten automaattitrukkien ominaisuuksia voidaan käyttää järkevästi? Tuotantoprosessien ja siirtojärjestelmien asiantuntijamme Dominik Schaffrinski vastaa tähän.

Käyttäjien kanssa käydyissä keskusteluissa törmäämme toistuvasti siihen, että uTrack ei ole riittävän joustava kisko-ohjauksen vuoksi. Tyypillisiä kilpailijoiden väitteitä meitä vastaan ovat: uTrack ei salli täysin vapaata ajoa tuotannon sisällä tai reitin lyhyet muutokset eivät ole mahdollisia. Nämä väitteet koskevat vain hyvin pientä osaa asiakkaidemme tuotantoprosesseista esim. materiaalivarastossa, jossa joudutaan reagoimaan saatavuuden lyhytaikaisiin muutoksiin. uTrackia käytetään ensisijaisesti automatisoiduilla esi- ja loppukokoonpanoalueilla sekä tuotantosoluissa. Kaikki liitännät yhdistyvät siellä ja muita ei-mobiilirajapintoja on saatavana esim. nosturit tuotteiden ja osajärjestelmien poimimiseen ja poistamiseen, hallin pylväät, robottijärjestelmät hitsauskennoissa jne. Joustavuutta ei vaadita näillä alueilla tai sitä on vältettävä hinnalla millä hyvänsä, muuten tulee odotusaikoja ja seisokkeja. Lisäksi lean-tuotannon mukainen siirtäminen on tuhlausta ja se on vähennettävä minimiin. uTrack varmistaa aina tehokkaimman siirtämisen. Se on luonteeltaan rakenteellinen apuväline, joka pitää prosessin alusta alkaen niin keveänä kuin on tarpeen varmistamalla aina lyhimmän siirron. Tämän seurauksena luomme asiakkaillemme maksimaalisen tuottavuuden ja kilpailuetuja.

Lyhyesti: ei oikeastaan. Automaattitrukeissa ainoat asiat, joilla todella on merkitystä, on läpäisykyky ja teho. Autonomia on ensisijaisesti lisätoimintoja, joilla järjestelmä on varustettu, kuten kyky itsenäisestä esteiden välttämisestä täysin vapaan reitin valintaan. Useimmissa tapauksissa kohonneet kokonaiskäyttökustannukset koko suunnitellun järjestelmän keston aikana (TCO) ovat taloudellisesti suhteettomia toisiinsa nähden. Autonomisia automaattitrukkeja pidetään tällä hetkellä ”ihmelääkkeenä“, mikä viittaa hallintaan ja suunnitteluun. Se voi reagoida estettyyn reittiin itsenäisesti vain rajoitetusti menettämättä tehokkuutta. Tämä ei ratkaise varsinaista ongelmaa, vaan pikemminkin torjuu oireita korkeammalla hinnalla. uTrack takaa vakauden ja pakottaa noudattamaan prosesseja tehdäkseen siirtämisestä mahdollisimman tehokkaan. Teemme jo sitä, mitä liikenneministerimme ovat yrittäneet tehdä vuosikymmeniä: ”Viekää liikenne kiskoille!“

Tärkein pointti on selvä: esi- ja loppukokoonpanon alue yli 5 t kuormilla. Millään muulla arvonlisäketjulla sidottu lisäarvo ei ole korkeampi. Kaikki seisokit vaikuttavat kaikkiin aikaisempiin aloihin ja ne on suljettava pois. uTrack vastaa parhaiten asiakkaidemme odotuksia. Maksimaalinen tuotantovarmuus äärimmäisen vankan järjestelmän ansiosta, kompakti jopa suurille ja raskaille tuotteille ergonimisten vaatimusten täyttämiseksi ja minimaalisen energiankulutuksen saavuttamiseksi. Jos olet asettanut tavoitteeksi lean-tuotannon, uTrack:ia ei voi voittaa.

Toinen ainutlaatuinen myyntivaltti on vuorovaikutus erittäin monimutkaisten automaatiojärjestelmien kanssa, joissa vaaditaan maksimaalista käytettävyyttä kuten robottien kanssa valmistusprosesseissa. Automaattitrukkien integrointi tuotantovaiheisiin, kuten hitsaukseen, niittaukseen, liimaukseen, tiivistämiseen, mittaukseen jne. on mahdollista uTrackin avulla korkean tarkkuuden ja toistettavuuden ansiosta. Keskityslaitteita käyttäviä lisäsiirtoprosesseja ei tarvita.

Vähemmän kuin luulet. uTrack on raideohjattu pyörökiskojärjestelmällämme. Työ rajoittuu kiskon materiaaliin ja lattiatyöhön kiskon alla. Niiden välissä tai vieressä olevat alueet voidaan jättää lähes kokonaan huomiotta. Integrointi tapahtuu pienellä viillolla maahan. Hieman isommat rakennustyöt ovat tarpeen vain suunnanvaihtoteknologiassamme, kuten kääntöasemilla tai Quadro-vaihteissa, mutta nämä muodostavat vain pienen osan kokonaisprojektista. Pyörökisko sopii lähes kaikkiin tavallisiin teollisuuslattioihin, siinä ei ole kompastumisvaaraa, se on erittäin kestävä ja sitä voidaan tarvittaessa säätää tai laajentaa. Asiakas saa kaiken yhdestä lähteestä, eikä hän joudu asioimaan vaihtuvien yhteyshenkilöiden kanssa. Itse asiassa vaatimukset lattialle ovat korkeammat autonomisissa järjestelmissä, koska pinta-ala ja vaatimukset pintojen tasaisuudelle ovat suuremmat. Täysin vapaasti liikkuvilla vaunuilla, jotka on varustettu mm. Mecanum-reunoilla, on lähes eniten vaatimuksia lattiaa kohtaan. Pyörökisko sopii lähes kaikkiin yleisiin teollisuuslattioihin.

Autonomisesti ja vapaasti vai mieluumminkin erittäin tarkasti ja tehokkaasti?

Ota yhteyttä uTrack-asiantuntijoihimme.

Turn on Javascript! +1 312 982 2770
Ota yhteyttä asiantuntijoihin
Järjestelmän vertailu