Pyörökisko: kisko-ohjattujen siirtojärjestelmien perusta
Strothmannin pyörökisko on perustana erittäin tarkalle ja turvalliselle siirtovaunun ohjaukselle. Rullat mahdollistavat erittäin alhaisen vierintävastuksen ja järjestelmän tarkan ohjauksen. Jopa 5 tonnia painavia kappaleita voidaan siirtää käsin. Pyörötangot on valmistettu karkaistusta ja kiillotetusta teräksestä pitkäikäistä käyttöä varten.
Pyörät on valmistettu kuulalaakeriteräksestä. Pyörökisko on samassa tasossa hallin lattian kanssa ja trukit voivat ajaa sen yli. Myöskään kompastumisvaaraa ei ole eli työturvallisuus on erittäin hyvä. Molemminpuolinen kiinnitysprofiili mahdollistaa alumiiniprofiilin nopean vaihtamisen, jos se on vaurioitunut.

Kiskoilla kulkevien siirtojärjestelmien etu
Korkea energiatehokkuus
- minimaalinen vierintävastus teräspyörän ja -kiskon vuoksi
- minimaalinen käyttöteho
- pieni teho suurten kuormien siirtämiseen
Ei lattian kulumista
- ei pistekuormaa
- ei uria hallin lattiassa
- ei lattian huoltoa kisko-ohjattujen vaunujen vuoksi
- pyörökiskojen yli voi ajaa trukeilla
- ei kompastumisvaaraa
Huolto- ja energiakustannusten aleneminen (TCO)
- ei osien vaihtoa kulumisen vuoksi
- ei korjauksia ajoteille
- ei tarvetta huoltoalueille
- alentuneet energiakustannukset minimaalisen kitkan ansiosta
Turvallinen ja tarkka kisko-ohjaus
Strothmannin pyörökisko takaa siirtovaunujen turvallisen ja tarkan siirtämisen. Rullien erityinen muoto mahdollistaa erittäin alhaisen vierintävastuksen ja järjestelmän tarkan ohjauksen. Pitkäkestoista käyttöä ajatellen pyörötangot on valmistettu karkaistusta ja kiillotetusta teräksestä. Pyörät on valmistettu kuulalaakeriteräksestä.
- lattian tasaan asennus
- korkea tarkkuus
- huoltovapaa
- ergonominen
- taloudellinen
- joustavasti laajennettavissa

Pyörökiskovariantit
Erilaisille hyötykuormille on saatavana pyörökiskoja 25, 40 tai 60 mm halkaisijalla. RS60 pyörökiskon nimellinen kantavuus on 15 tonnia/per pyörä. Neljällä duokasetilla varustettu vaunu voi siirtää 100 t.
*Asennuskanavan koko (korkeus x leveys)

40 t
maksimikantavuus per vaunu

80 t
maksimikantavuus per vaunu

200 t
maksimikantavuus per vaunu
Kiskon asennus neljässä vaiheessa
Pyörökiskon asennus neljässä vaiheessa. Pyörökisko asennetaan Strothmannin globaalien yhteistyökumppaneiden avulla. Kisko-ohjauksen integrointi olemassa oleviin hallirakennuksiin tapahtuu neljässä vaiheessa. Lisätietoja asennusehdoissa.
Maksimaalinen joustavuus: suunnanvaihtojen avulla
Risteyselementti (90°)
Vaunun laskuteli ja lattiaan integroidut pyörivät asemat mahdollistavat uTrack-siirtovaunujen helpon suunnan vaihtamisen. Tämän ansiosta on mahdollista tavoittaa mikä tahansa haluttu paikka. Risteysvaihteet yhdessä risteyselementtien kanssa mahdollistavat suunnanmuutokset. Risteyselementti asennetaan yhdessä pyörökiskon kanssa. Suositeltu käyttö: vähemmän vaunuja, enemmän risteyksiä.
Quadro-vaihteet (90°)
Vaunussa oleva alusta tai lattiaan integroidut pyörivät asemat mahdollistavat uTrack-siirtovaunujen helpon suunnan vaihtamisen. Vaunussa olevat kasetit ovat kääntyviä. Vaihtaminen passiivisella Quadro-vaihteella tapahtuu manuaalisella kytkinvivulla tai vaunun kääntyvällä vetolaitteella. Aktiivisella Quadro-vaihteella suunnanmuutos tapahtuu paineilmakäyttöisten Quadro-vaihteiden avulla maassa. Suositeltu käyttö: monta vaunua, vähän risteyksiä, ei kaltevuutta, ei suunnanmuutoksia. Etu risteysalustaan verrattuna: vaunun erittäin alhainen kokonaiskorkeus.
Kääntymisasema (0–360°)
Kääntymisasemat valmistetaan yksitellen raideleveyden ja vaunukoon mukaan. Lattiatason kääntymisasemia voidaan kääntää manuaalisesti tai automaattisen käyttölaitteen avulla, jolloin tuotteen suunta muuttuu. Suositeltu käyttö: paljon vaunuja, vähän risteyksiä tai kaltevuutta tai suunnanvaihdoksia.